BorizochBionox

Alla inlägg under augusti 2014

Av lovisa gustafsson - 14 augusti 2014 21:44

Red nils idag. Hoppdes få en bättre känsla än i fredags då de gick skit enligt mig. uppvärmningen gick faktiskt väldigt bra och jag var nöjd. Vi hoppade fram lite och de gick också bra. Sedan skulle vi hoppa på ett kryss och en liten studs. Krysset gick bra men inte studsen. Han stannade 2 ggr för de va ett plank i mitten (de andra stannade också) men 3dje gången så hoppa han första i studsen men sedan stanna han och drog ner huvudet och jag åkte såklart i backen. Skrapade upp ansiktet lite och hela nacken knacka till.... Så kunde inte rida mer :/ hoppas verkligen nästa träning går bra då den är innan tävlingen som är tänkt att jag ska va med på...får se hur de går med de!

Av lovisa gustafsson - 10 augusti 2014 19:56

Har haft boriz både fredag, lördag och söndag :) i fredags fick han vila sedan skulle jag rida igår men då va han halt (?) :( checkade honom idag och då kollade melinda och tyckte att han inte va halt så de va bra!! Men Annelie ska ringa ATG imorgon så vi ska försöka få en tid och ändå kolla igenom honom :) lika bra de så de inte är ngt fel på lillen <3
Är hästfri tills på onsdag och ledig från jobbet så vet inte riktigt vad jag ska hitta på. Kanske åker in till hööks och kollar in höstnyheterna. Har dock inte så mycket pengar kvar så måste spara. Ska även tatuera mig igen och de kostar ju lite ;)

See Ya! :)

Av lovisa gustafsson - 6 augusti 2014 22:57

Red ett bra pass på boriz idag <3 vi rider lite lättare dressyr pass nu i början mest skritt och trav och några minuter galopp :) boriz tycker galoppen är väldigt rolig, kan förstå eftersom han inte galopperat sen han blev skadad i mars. Men jobbade lite med skänkelvikningar, volter och serpentiner idag och han jobbade på bra! Fick sig en välförtjänt dusch efteråt. Duschade ute och ledde han i repgrimman och ledrep ;) vi ska nämligen börja träna lite NH nu så jag och boriz litar ännu mera på varandra :) steg 1 är att få honom att gå över vattenmattan (han är livrädd för den) xD vi får se hur de går hihi.
Nu ska jag sova,imorgon är jag faktiskt hästfri (ovanligt) ^^ då ska jag och min kompis till gustavsvik och bada :D

See Ya!

Av lovisa gustafsson - 6 augusti 2014 12:59

Tja! Har inte bloggat på aslänge, sorry för de ;)
Igångsättningen med boriz går jättebra, galopperande första gången i måndags och han hade hur kul som helst. Ridskolan har dragit igång igen och min första lektion är på fredag och jag vill såklart rida Nils <3 hoppas verkligen att jag får komma ut och tävla mer med honom nu,melinda ska kolla lite på de sa hon :D

Slänger in ett inlägg sen när jag ridit boriz :D
Nils får bjuda på bilden ;)

Presentation


Min blogg handlar om min foderhäst Boriz och även om mitt liv som ridskoleryttare och hästen Bionix "Nils" som jag tävlar lite då och då som står på ridskolan.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards