BorizochBionox

Alla inlägg under juli 2013

Av lovisa gustafsson - 23 juli 2013 22:04

här kommer tre videoklipp från dagens ridpass med Sigge, jättenöjd verkligen :D fast det typ halv regna heal passet ;)

Av lovisa gustafsson - 20 juli 2013 23:05

Hopplöst när man skrivit ett inlägg och ngt händer med appen och så får man göra om allt...
Idag red jag Sigge. Hade först tänkt att ta en promenix med honom. Men när Anne-lie sa att jag kunde skritta honom till o från hagen om jag inte vill gå så gjorde jag det. Så de fick bli barbacka tur i stället ;) skrittade bort till HRF och hem igen men vi njöt <3 killarna går ute dygnet runt nu i stora sommarhagen, gissa om dom njuter! Anne-lie tog lite kort på mig och Sigge vid hagen idag. Bjuder på 2 st
Bild 1: jag e ju söt nu, ta kort nu
Bild 2: nu vill jag faktiskt inte mer, jag vill äta gräs!

Av lovisa gustafsson - 19 juli 2013 21:52

idag åkte jag till boriz ganska sent då det är så varmt på dagarna och då är det skönare att rida på kvällen då det är svalare. hade först tänkt att rida ute i paddocken men de blåste rätt mycket och en annan i stallet frågade om vi skulle rida i ridhuset så vi gjorde de. dom håller på att renovera sargen i ridhuset så det är uppgrävt på ena långsidan och ligger stora högar med torv och så där längs ena kanten så ridhuset är lite smalare just för tillfället. Emma hade varit inne där igår med boriz ( tror han skötte sig) för han gick rakt in och dom där högarna var väll inget tyckte han ;)


jag värmde upp i skritt, trav och galopp och han var faktiskt riktigt mjuk och framme för skänkeln :) var riktigt nöjd! sedan la jag ner en bom på marken och red över den först i galopp några gånger. sedan gjorde jag så att jag tog galopp emot den, saktade av till trav, travade över och sedan galoppfattning. det var för att när han väll inser att de är en bom/ett hinder blir han taggad och försöker ibland dra iväg lite för att han vill komma dit snabbt så gjorde det mer för att han skulle lyssna och så ;) det gick också super, han lyssnade verkligen jättebra!!

så dagens ridning var jag verkligen helnöjd med! duktiga Boriz <33



bloggar i morgon igen när jag ridit Sigge :D


see ya!

Av lovisa gustafsson - 19 juli 2013 21:44

jag tänkte berätta lite om Sigge och hans framtid eftersom en läsare undrade lite.


Sigge ägs av Hammarö gymnasiets särskola och eleverna där läser linjen naturbruk i 4 år. en del av dessa elver har valt häst som inrikting och då får de vara i stallet tillsammans med Anne-lie som är lärare och de lär sig att rida och hur man sköter häst, ja de gör allt man gör i ett stall helt enkelt :)

Hammrö gymnasiet kommer nästa år att läggas ner och i augusti 2014 kommer de flytta in till karlstad, vilket resulterar i att särskolan läggs ner och då får ju Sigge inte vara kvar. därför kommer sigge att säljas/skänkas bort, EJ till privatpersoner! han kommer förhopningvis hamna på någon liknande plats som han är på nu, som hanikapp häst. det är det han funkar bäst som då han inte håller för lektionsverksamhet. det jag hoppas är att han kommer komma till ett ställe där han blir lika omtyckt som han är nu. han är en väldigt speciell häst men väldigt mysig och go om man lär känna honom och rida honom på rätt sätt.

hoppas ni fått veta lite mer nu :)



Av lovisa gustafsson - 18 juli 2013 23:34

En bloggläsare frågade vart Sigge ska våren 2014. Det är en lång historia som jag nog skriva om i morgon! :)

See ya!

Av lovisa gustafsson - 16 juli 2013 19:10

Eftersom Sigge inte kommer var kvar så länge ( närmare bestämt till ungefär maj/juni 2014) så ville jag ha bilder på honom och mig när jag sitter barbacka utan hjälm, riktigt fina sommarbilder :)


så jag mamma och pappa fixade det idag. det var mkt flugor och skit så Sigge blev irriteerad ganska snabbt.bilderna blev okej men eftersom de var flugor så stod han inte riktigt still. vi ska fota mer ngn annan dag också <3


bjuder på några bilder :D


älskar verkligen Sigge <33          

Av lovisa gustafsson - 16 juli 2013 11:15

Igår red jag Boriz i paddocken på kilanda. De gick bra,han var lite trött men de va varmt ute så jag var ändå nöjd med honom.

Idag har jag varken Sigge eller Boriz. Känns konstigt att veta att man inte har ngt stall att åka till. Idag vet jag faktiskt inte vad jag ska hitta på. Får väll passa på att njuta av lovet även om jag gör de bäst i stallet. ;)

See ya!

Av lovisa gustafsson - 14 juli 2013 23:04

 bilder från fredagens hoppning med Sigge :D

film kommer, den krånglar just nu :/

                             
 

Presentation


Min blogg handlar om min foderhäst Boriz och även om mitt liv som ridskoleryttare och hästen Bionix "Nils" som jag tävlar lite då och då som står på ridskolan.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards