BorizochBionox

Alla inlägg under september 2012

Av lovisa gustafsson - 30 september 2012 19:18

sorry för dålig uppdatering <3 har haft skitmkt i skolan. 

men men i onsdag red jag Sigge och det gick verkligen SUPER! han var jättemjuk och fin redan från början. red mkt på volten och tränade mkt övergångar mellan skritt och trav, Sigge va jäteduktig.

när jag travat en stund i vänster varv så provade jag och fatta galopp från trav. och han tog RÄTT galopp i det svårar varvet, DUKTIG pojk, han fick jättemkt beröm. galoppen gick jättebra och han var riktigt mjuk även där. supernöjd med det ridpasset

på tisdag ska jag ha Sigge på min ridlektion på HRF, ska bli jättekul :D


ska även börja rida Sigge Varje lördag efter lektionerna på HRF och då ska Anne-Lie vara med så jag får lite mer "trim lektioner" :) vilket behövs :D


 

bilden tagen vid EQ för nåra veckor sen :D

Av lovisa gustafsson - 19 september 2012 21:38

tja!

jo nu e de så att man kan typ "vinna" på bloggen

http://henrikbarry.se/

att få snacka med Världens bästa Henrik och Isabella från PA 3, hur coolt som helst!

barrys blogg är AS grym, de e isabellas också <3 läser båda varje dag <3


http://henrikbarry.se/  (henriks blogg)

http://isabellarosens.blogg.se/   (isabellas blogg)



Av lovisa gustafsson - 15 september 2012 20:49

idag blev det en tur runt hästviken barbacka för solen lyste och jag kände att jag bara ville rida ut så mamma fick hänga med :)

när vi skrittade där kände jag verkligen hur sommarlovskänslorna kom tillbaka   

sigge va jätteduktig och tyckte nog att de va kul att få komma ut :)

när vi kom upp vid sjöbanan så stannade vi lite så mamma fick ta lite kort på mig och sigge   

vi åkte till stallet och mocka och red på förmiddan och sen åkte jag dit vid kl 6 och tog in mackan, sigge och cornell. 

killarna fick en borstomgång alla tre och cornell va verkligen dammig, tror inte jag fick bort allt men de mesta ialla fall ;)

här kommer bilderna från dagens ridtur, enyoy!

                                   

fotograf: mamma


Av lovisa gustafsson - 14 september 2012 18:55

i helgen är Anne-lie på kurs i Eskelstuna tror jag de var. så har hand om hästarna i helgen :)

idag åkte jag dit ca kl 5 och mockade och alla tre fick nytt spån, en stor kärra var :D

ingen ridning för orkade inte, så ridning på Sigge blir i morron och på söndag. 

i morron blir det ett lungt och sansat dressyr pass på Sigge, då han har varit tjock i ett framben i veckan men Anne-lie sa att det nog inte va någon fara då det va på morgonen, men ska ta det de lungt. 

i morron ska även alla 3 hästar få en riktig ryktomgång <33


denna blid gjorde jag på rasten idag, hade inget annat för mig :P

 


riktigt nöjd faktiskt!


sorry att jag inte uppdaterat, men har inte orkat och har haft mkt att göra i skolan!

i morron kommer de ett nytt inlägg om jag orkar men ska försöka :D

Av lovisa gustafsson - 1 september 2012 18:51

idag fick både Sigge och Cornell hoppa :D

jag började med sigge som jag travde lite bommar först för att få in lugn och fin rytm, det gick super. sen höjde vi lite och började hoppa, han skötte sig utmärkt <33 sprang förbi 2ggr men det va helt mitt fel för jag lät honom springa iväg för mkt, när jag skärpte mig på den fronten hoppade han jättefint. avslutade med att höja ett hinder till ett räcke högsta som går med den små hinderstöden vi har, typ sockerbitar ;) as nöjd med dagens ridpass <33


sen vidare till Cornell. han fick longeras i träns idag,brukar göra det i grimma men han va så pigg i onsdags så då tog jag det säkra och satte på tränset :) han fick först trava och galoppera lite på volten runt mig sen tog vi lite bommar i trav. han tyckte det va riktigt kul och gjorde ett litet krumsprång efter första gången över bommarna. höjde upp till ett litet kryss som han fick hoppa över i galopp nåra gånger. Cornell skötte sig också super idag :D



 
 

Presentation


Min blogg handlar om min foderhäst Boriz och även om mitt liv som ridskoleryttare och hästen Bionix "Nils" som jag tävlar lite då och då som står på ridskolan.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards