BorizochBionox

Alla inlägg under oktober 2012

Av lovisa gustafsson - 29 oktober 2012 18:17

idag skulle jag rida Sigge medans Ella fick rida Cornell. när jag kom till stallet var Sigge sadlad och klar ( tack Anne-lie :D ) och Cornell också! Ella satt upp och vi började gå till ridhuset i blåsten och regnet. vissa gånger kändes det som vi höll på att blåsa bort


Sigge var jättemjuk och vi tränade med att göra tre övergångar på varje långsida och jag räknade ner i huvudet 1,2,3 skritt, han lyssnade jättebra :) vi tränade även öppna och där släppte han efter 2,3 gånger och blev rikigt fin<3

i galoppen gjorde vi lite ökningar och minskningar, där han också lyssnade super!!


Ella travde runt på Cornell och red lite volter mm, sen fick hon galoppera och hon va jätteduktig, Cornell bockade inte en enda gång :)


i morron kör vi igen och hoppas på bättre väder ;)

har inga bilder, kanske fixar i morron :D

Av lovisa gustafsson - 28 oktober 2012 16:44

är AS nöjd med dagens tävling :D

vi fick börja med att rida fram lite på stora utebanan, i skritt, trav och galopp. då var han faktiskt rätt seg och fick driva fram honom. när jag gått banan och fick gå in i ridhuset för att hoppa fram (kunde inte göra det ute, marken var för hård) så blev han piggare :)


i grundomgången fick jag ett stopp. det var totalt mitt fel för fick en jättedum väg( se film) och då stanna han. men sen hade de tre andra och ner ett elr två och då fick vi med 4 fel göra en omhoppning. där lyssnade han skitbra på mig så vi tog bra vägar och det resulterade i att vi vann :D :D :D duktig häst <333333 skit stolt över honom <33

bjuder på filmer och foton :D

grundomgång :)
 

omhoppning




                                                 
 

Av lovisa gustafsson - 27 oktober 2012 19:40

i morron gäller det!!! kl 10 startar KM :)

taggar som fan :) har inte hunnit blivit nervös än men det kommer väll.

men jag vet att jag litar på Karlsson och kan alla hans knappar och känner honom utan och in, så det kommer gå bra om jag rider som jag ska :)


ska snart gå och lägga mig, ska va i stallet kl 7 för att hinna knoppa med mera ;)


ni får ett inlägg om tävlingen i morron :D

Av lovisa gustafsson - 27 oktober 2012 17:41

idag red jag lektion på Sigge, i ridhuset på HRF <3 Sigge va superduktig!!! tränade övergångar och öppnor och galoppökingar <33 

ska rida måndag,tisdag och onsdag på lovet  vilket ska bli kul <33


kort inlägg, vet men kommer ett senare om tävlingen i morron

Av lovisa gustafsson - 26 oktober 2012 22:19

VM Åmål är inställt pga att det är för få anmälda, bara 12 st. as surt då jag verkligen laddat upp som fan inför detta :( men KM är ju på söndag så det känns kul att få tävla lite i alla fall ;) och sen ska jag ju tävla KM i dressyr den 11/11 :D då ska jag tävla Keso <33


jaja shit happens men får väll försöka ladda för VM 2013 ;) haha

i morron ska jag rida Sigge för Anne-lie, ska bli jättekul <3


kort inlägg men orkar inte riktigt idag.....

bloggar i morron om hur det gick!


     

Av lovisa gustafsson - 25 oktober 2012 21:57

hoppningen gick jättebra :) Karlsson var jätteduktig och han landade i rätt galopp dom mesta gångerna, duktig pojk :D

vi avslutade med att hoppa bana och den gjorde han superbra. sen fick vi även hoppa ett räcke på 1m  :D

tycker inte att 1m känns högt längre, förut va det liksom en stor gräns att komma över men nu känns det bara kul att hoppa, han tar i som tusan och det känns as kul ;D


nu taggar vi för KM på söndag och VM nästa helg.

på torsdag ska vi också hoppa lite som "höstlovsaktivitet" vilket ska bli skönt för då får vi hoppa lite innan åmål också och få in en bra känsla :D<33


 

min lilla gris <<3333 älskar honom så :D

Av lovisa gustafsson - 24 oktober 2012 10:10

hann inte blogga igår kväll, för efter ridningen var jag tvungen att plugga så ger ett inlägg nu istället.

ridlektionen gick super! han var jättefin och mjuk under uppvärmningen :D. galoppen gick sådär, han vill springa iväg lite ;) hihi mammas pojk <33

hoppningen gick skitbra!!! vi hade ett hinder med bommar som han brukar titta på, men nu hoopa han bara över dom som ingenting :D

det känns bra inför KM. i morron är det hoppgrupp igen :D ska bli skönt att få hoppa lite högre och så precis innan KM ;)


nästa vecka ska vi ha teori, vi ska löshoppa :D ska bli jättekul faktiskt :)

Av lovisa gustafsson - 23 oktober 2012 09:10

ikväll blir det ridlektion igen :D

hoppning står på schemat och alla har velat hoppa barbacka länge så ikväll ska vi hoppa utan sadel :D

jag ska rida Karlsson <33 först ville jag hoppa med sadel för att värma upp innan tävlingarna som kommer, men insåg att jag har träning på torsdag och då får jag hoppa Karlsson och melinda sa att jag skulle fixa att hoppa för det är bara 80cm på KM ;) sen har jag hoppning torsdagen på höstlovet också och det är bra 3 dagar inann VM i Åmål så då tänkte jag att nu när chansen är här så ville jag känna att det är okej att bara kunna leka lite :P släppa alvaret och nervositeten innan KM och VM liksom :D


kommer ett inlägg ikväll efter ridlektionen :D

Presentation


Min blogg handlar om min foderhäst Boriz och även om mitt liv som ridskoleryttare och hästen Bionix "Nils" som jag tävlar lite då och då som står på ridskolan.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards