BorizochBionox

Alla inlägg under augusti 2012

Av lovisa gustafsson - 31 augusti 2012 19:54

red Sigge i onsdags, men orkade inte blogga när jag kom hem och igår red jag hoppgrupp och kom hem sent så får bli idag, bättre sent än aldrig ;)

Sigge va jättefin, lite seg men med lite "magisk ridning" så gick han framåt mer. tränade skritt / trav övergångar väldigt mkt så han lär sig att lyssna på mig noga. jobbade även lite serpentiner med skritt övergång över medellinjen, de tyckte Sigge va jobbigt. vänster galopp kom direkt och jobbade den med att öka 4 språng sen hålla ihop 4 språng det var riktigt jobbigt tyckte han. jobbade med samma sak i höger galopp. 

sen var det cornellans tur att få jobba lite på lina. han tyckte de va helkul att få springa lite så i galoppen bockade han och busa riktigt mkt :D men när han väl fått galoppa lite blev han jättefin och lyssnade bra på mig och gjorde många fina övergångar. i morron ska jag rida Sigge, mamma ska  nog med och få rida lite, sen ska även cornell få sig ett pass på lina igen :)

lovar att försöka blogga i morron em/kväll när jag kommit hem från stallet.

Av lovisa gustafsson - 31 augusti 2012 10:39

känslan jag fick igår när jag red och hoppade Keso i hoppgruppen va riktigt bra! ♥ måste nog inse att mina ponny år är över...:(
jag kommer aldrig glömma känslan att sitta på en liten busig ponny♥ men att få känna en stor hästs steg är helt underbar.

jag kommer verkligen sakna att sitta upp och hoppa en ponny som man inte alltid vet hur den ska reagera på hindret ;), men Keso har verkligen hjälpt mig dem 2 ggr jag ridit honom och jag känner att det är riktigt kul att rida stor häst!<33

hejdå mina älskade ponnyår♥ nu ska jag verkligen försöka rida mkt på stora hästar.

tack Anne-Lie för att du förklarar vrf jag inte kan rida runt på små ponnys utan måste börja rida storhäst <3

Av lovisa gustafsson - 19 augusti 2012 11:29

igår red både jag och Anne-Lie barbacka :D det blev lite läskigt i början då Anne-Lie skulle hänga av sig jackan och mackan fick värsta spelet och börja sparka och hålla på, anne-lie fick hoppa av för vi trodde de va lite flugor men när vi väl kollat där han stod så var det jordgetingar!! jag kan förstå att mackan blev arg! men efter den lilla incidenten gick det faktiskt super för båda mig o anne-lie. sigge va jätteduktigt vi travde serpentiner och övade lite övergångar vid medelinjen i bågarna. vänster galopp tog lite tid men de va nog för att jag satt barbacka men efter några envisa försök så gick det :D han va super i galoppen också min fina prins <33.

idag ska vi rida på HRF o det blir nog barbacka för mej idag igen eftersom Anne-lie ska ha Sigges sadel på mackan för hon ska sälja sina och i väntan på att den nya ska komma så måste hon rida i sigges sadel när gon ska rida "ordegligt" ;) men jag tycker om att rida barbacka så det gör inte så mkt för mig :D 


bloggar i kväll efter dagens ridtur :D

    bilder från i fredags :D

Av lovisa gustafsson - 17 augusti 2012 23:06

har inte bloggat på as länge! jag vet inte vrf, elr det har väll bara varit att jag inte har orkat helt enkelt... 

jaja ska försöka komma igång igen ;) 

i alla fall, har ridit Sigge hela sommaren och vi har svetsats ihop ännu mer vilket e superkul! jag känner att jag mer o mer hittar sigges rätta knappar och har verkligen förändrat min ridning. från att sitta med skänklar för långt fram och kut rygg sitter jag nu som en riktig dressyr ryttre tack vare Anne-Lies träningar :D

idag blev det hoppning på stora utebanan och jag red faktiskt på det vanliga bettet :) jag känner att sigge inte längre bara biter ihop och springer utan faktiskt lyssnar, men så har jag verkligen blivit mjukare i handen också!

vi hoppade i lite bågar så jag fick träna på att svänga och styra med mkt skänklar och mjuka händer, det gick verkligen as bra! sigge hade en lugn o kontrollerad galopp och hoppade jättefint över hindrena, nu ska jag bara lära mej att driva fram till hindret så han inte gör ett typ stop hopp utan hoppar av ordengligt i stället :) i morron blir det ridning igen och de blir nog barbacka men vet inte än :D


                      bjuder på lite bilder på sigge och mig dom är tagna i sommar <33


Presentation


Min blogg handlar om min foderhäst Boriz och även om mitt liv som ridskoleryttare och hästen Bionix "Nils" som jag tävlar lite då och då som står på ridskolan.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards