BorizochBionox

Alla inlägg under juli 2012

Av lovisa gustafsson - 29 juli 2012 20:49

http://henrikbarry.se/?p=327

bloggtävling hos henrik barry från ponnyakuten 3

man vinner en singerad ponnyakuten tröja och en länkning :D

 

Av lovisa gustafsson - 24 juli 2012 21:12

idag gick vi ner till HRF för att jag och Sigge skulle få skutta lite. Anne-Lie följde med och körde Cornell :)

efter lite uppvärmning, där Sigge tog vänster galoppen på första fösöket (!!) så började vi skutta lite. hoppade ett litet plank och ett räcke. i trav gick det super, Sigge som aldrig hoppat plank kollade inte ens på hindret utan bara skutta över. i galopp ville han inte och bara smet förbi. vi får träna mer på att hoppa i galopp så jag vågar hålla om och driva mer, är lite feg med det nu ;)

vi har också listat ut att jag blir lite nervös när jag ska ta vänster galopp när Anne-Lie är med och drf spänner jag mig någonstans och Sigge tar då fel galopp. när jag är själv är jag mer avslappnad och då tar han rätt :) får träna mer på att slappna av när jag rider för Anne-Lie het enkelt ;)

men är verkligen supernöjd med dagens ridpass, i morron kör vi ett dressyr pass igen, ska bli riktigt kul!! :)

    

fotograf: Anne-Lie och Cornell :P

Av lovisa gustafsson - 23 juli 2012 21:14

orkade inte blogga igår så gör det idag i stället ;)

igår fick Sigge bli longerad för att jag tyckte han skulle få ta de lite lungt efter lördagens långa ridtur. Sigge är väldigt stark att longera så vi tränade på mycket övergångar. det gick sådär i början, han vill inte sakta av när jag ville mm. men efter en lite stund gick det lite bättre när Anne-Lie sa hur jag skulle göra, bara att öva mera ;)


Cornell fick också springa av sig lite, vilket han tyckte va riktigt kul. i galoppen krumbuktade han sig som tusan och bockade och busade, det var livat att få springa sa han! annars skötte han sig alldeles utmärkt och lyssnade bra på mig.


nöjd med bägge killarna faktiskt :D skulle ha fått lektion av Anne-Lie idag men harde ont i nyckelbenet så fick skippa det idag :( i morron åker jag nog ut och rider elr longerar Sigge, om jag orkar :)

Av lovisa gustafsson - 21 juli 2012 21:19

åkte ut till Sigge runt 11 och hämtade honom i hagen, han hade varit ute hela natten, tror han tyckte det va riktigt gött. red i väg mot hammars udde runt kvart över 11. Sigge som aldrig gått den vägen skötte sig SUPERBRA och tittade sig bara nyfiket omkring, fölen vid hallersrudstallet var interesanta tyckte han ;)

väl framme skulle han gå längs en stig, över en liten platt klippa och längs en stig ner i vattnet. Sigge stannade på klippan och VÄGRADE ta ett steg till när han fattade att vi va på väg ner mot vattnet. stod där och lockade i typ 15 minuter innan jag gav upp. ville inte tvinga i honom eftersom han aldrig badat förut. så det var bara att rida hem igen, men vi fick en jättemysig ridtur med jättehärligt väder<33. på hemvägen började Sigge snubbla några gånger, tror det var för att han va trött efter den långa ridturen, han e ju inte van att gå jättelångt varje dag. väl hemma i stallet svampade jag av honom och det gillade han! stog och gäspade typ 4 ggr ;) plutten<3<3

i morron ska jag rida igen men de blir ett lungt ridpass bara jogga runt lite liksom :)

orkar inte fixa bilderna idag så bilderna från idag kommer nog upp i morron!

Av lovisa gustafsson - 20 juli 2012 22:07

idag skulle jag inte ha varit hos Sigge egentligen, men när klockan närmade sig 5 kände jag att guud va töligt jag har det, jag sticker till stallet. kom dit precis när åskan börja mullra och eftersom hästarna varit ute hela natten så behövde jag inte mocka elr nått så sprang jag ner till hagen och hämtade Sigge medans åskan mullrade allt mer. för er som inte vet är jag verkligen LIVRÄDD för åska så när det kom en stor smäll började jag typ grina i hagen, tur att Sigge inte bryr sig! gick in med honom och började borsta länge och väl, Siggisen blev jättefin <3

hade i lite glansspray i svansen och poff försvann alla tovor. Vi släppte hästarna i "vinterhagen"  när Anne-lie hade kommit för där var det påfyllt med vatten. i morron blir det dressyr elr bada beroende på väder. jag hoppas det blir fint väder elr i alla fall dugligt så jag kan rida och bada!

Av lovisa gustafsson - 19 juli 2012 21:15

idag blev de att få ridlketion av Anne-Lie. fick ta det lungt eftersom vi inte har ngt vatten på Hammarö, så vi hade inte kunnat svampa av honom om han hade blivit jätesvettig. vi skrittade välsigt mkt samtidigt som vi tränade på volter och att få Sigge att få in bakbenen under sig. vi hade även lite bommar som var upphöjda så han fick lyfta lite på fötterna. lite trav jobb som gick sådär tyckte jag, måste känna efter att han gör det jag ber honom om mer. vänster galopp kom inte så fick börja med höger, jobbade även där med att han ska få under bakbenen mer och de gick jättebra! sen tog vi vänster och då gick det( tog typ 2 försök den gången, innan tog han den inte alls). kämpade på i vänster och han gick riktigt fint!


det största bragden var att Sigge spårade i en skritt volt i vänster varv samtidigt som han gick ganska ok i formen, DUKTIG häst!! <333

 imorron vilodag igen och så rider jag lördag o söndag.

kan inte ta kort för har ingen mobil just för tillfället, så får bli kort när vi badar i helgen för då e mamma med och tar kort med kameran. men  bjuder på gamla kort <33


     

Av lovisa gustafsson - 17 juli 2012 21:15

idag blev de ett dressyr pass på lilla utebanan på HRF. Anne-Lie stod och sa hur jag skulle rida och de kändes verkligen bra :) vi jobbade med att Sigge ska få med bakbenen mkt och samtidigt inte rusa iväg. gick jättebra och Sigge va "ätteduktig" <33 vänster galopp på andra försöket och fick "rida" den väldigt så han liksom galopperar på och inte som en ångvält. han va duktig och gick till och med ställd inåt, vilket är as bra eftersom han e väldigt stel i vänster sidan. höger galoppen va han lite mer fram i och där gick de också väldigt bra :D

i morron ska han få vila och på torsdag blir det att rida lektion för Anne-Lie :)


i helgen, de dag de e bäst väder på, ska jag rida och bada med Sigge och mamma ska med och ta kort, ska bli sjukt kul! har längtat typ hela sommaren på att få bada med honom <33


 

Sigge efter dagens ridpass <33

Av lovisa gustafsson - 16 juli 2012 20:46

idag red vi ut runt hästviken, elr jag red och Anne-Lie körde lille Cornell med nya snygga vagnen. cerra och snuffan följde också med. jag valde att rida barbacka idag igen, Sigge är verkligen go att rida barbacka <33

vi skrittade mest och lite trav, de va verkligen super mysigt. vi tränade backträning och Sigge skötte sig bättre än nånsin, skrittade hur fint uppför backen som helst!

i morron kör vi igång med "riktigt" träning igen, de behövs känner jag! bilder från idag kommer så fort det går, vår dator laggar lite nu :/

Presentation


Min blogg handlar om min foderhäst Boriz och även om mitt liv som ridskoleryttare och hästen Bionix "Nils" som jag tävlar lite då och då som står på ridskolan.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16 17
18
19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards