BorizochBionox

Alla inlägg under december 2013

Av lovisa gustafsson - 30 december 2013 23:38

Blev till stallet en sväng idag ändå ;) åkte till sigge och pysslade om honom och tog fina kort ?

I morgon ska jag till boriz runt lunch och rida honom, blir i ridhuset tsm med lotta och cherry :) vi skulle nog skritta ut en liten sväng om vi vågar. När de e nyår så är de ju många dom skjuter lite små raketer mm på dagen och jag vet inte hur boriz reagerar på de ;) de märker vi i morgon. Nu ska jag i alla fall sova, bloggar mer i morgon :)

See ya!!

Av lovisa gustafsson - 30 december 2013 00:12

Varit hos bästa boriz idag! Hade tänkt åka på fm och rida så jag kunde hoppa när de va fri hoppning men orkade inte så åkte dit runt halv 5. Tur var att de va bara olivera och hennes kompis i ridhuset så blev lite hoppning ända, för de hoppade också :) som vanligt tyckte boriz de va helkul och körde järnet haha så kansig är han. De som är bra är att han fått mkt mer självförtroende nu än innan då vi hoppar mer regelbundet så de senaste gångerna stannar han inte alls, inte minsta tvekan! Utan fullfart före och efter hindren xD. Han lär sig mer och mer att hitta rätt avstånd också, är såå nöjd med honom??

De negativa är att när han drar mot så blir han så stark att de bettet han har (vanligt 3 delat) inte hjälper. Tydligen har de haft pessoa bett förut när de ridit ut och så sa Annelie så vi ska prova de. Annelie sa att hon nog hade de hemma annars får vi köpa ;) vill ha mer effekt när jag vill att han ska ta de lugnare och vill ju inte behöva dra så som jag måste nu när han drar järnet.

Jaja snäll var han och hoppar som tusan!! Imorgon har jag ingen häst så blir nog in till stan en sväng :)

Blir nog inget inlägg i morgon då de e mest häst inlägg på denna blogg men vi får se ;)

See ya! :)

Bild från i somras på boriz på betet, älskar den ??

Av lovisa gustafsson - 29 december 2013 10:51

Idag hade jah tänkt gå upp ganska så tidigt och åka och hoppa boriz för de va fri hoppning i ridhuset mellan 8-12 men orkade inte, så ligger och vilar i sängen i stället. Åker till boriz i em och då får de bli uteritt i stället, om de inte blåser för mkt...han blir så knasig då haha xD. På tisdag fyller jag år, fatta 19år...snart 20 vart tog tonåren vägen asså? Kommer hamna i en 20 års kris nästa år haha xD

en annan rolig sak är att jag fått byta grupp på ridskolan! Den e väll inte så mkt svårare men melinda ville ha in nån mer i den och då tyckte min kompos lisa att jag skulle börja i den eftersom jag ändå ska gå med i usek (de e typ en usek grupp) så nu rider jag på fredagar i stället för på tisdagar :)

Bloggar mer senare

see ya!

Av lovisa gustafsson - 27 december 2013 19:04

Har äntligen gått på jullov, så skönt! Har boriz mkt nu och de e as mysigt? idag har jag myskväll med Ylva, vi kollar film och bara myser :)
i morgon blir de såklart stallet igen.
Fick en tidig present idag av farmor, en Samsung surfplatta :D såå nice, älskar den redan ;)

Bloggar mer i morgon elr senare ikväll ;)

Av lovisa gustafsson - 22 december 2013 05:50

Nu var de ju så längesen jag bloggat så tänkte att vi kör en frågestund! Hade ju inte bloggat på 2 månader så ni kanske undrat vad jag sysslat med liksom ;) så fråga på nu!! Svarar när jag fått tillräckligt många :)

Av lovisa gustafsson - 22 december 2013 05:44

Aså har totalt glömt att blogga, vad e de här?! Ändå har jag en app i mobilen.. Herregud, måste bli bättre!

Aa fortsätter från mitt förra inlägg. KM i hoppning och dressyr har ju varit :) på hoppningen fick jag ett stopp med Boriz i CR klassen på första hindret för de ca en oxer (han tycker dom är lite äckliga) men sedan hoppade han klockrent! I KM klassen med Karlsson gick de också super! I grunden rullade vi på bra med ett bra tempo och blev felfria. Ingen annan ridskolehäst blev nolla så jag var den enda som gjorde omhoppningen fast inte mot mig själv då utan mot några privatryttare som också var med i klassen dock inte i KM. Så tog de inte så bråttom i omhoppningen utan satsade på att va nolla och de blev vi, så vi kom 3;a i själva klassen men segrade i KM :D 2året i rad nu!!

KM i dressyr gick också bra. Tävlade Boriz i KM för privathästar, red en LB. Han var jättefin och jag fick typ 57% tror jag ;)

De senaste veckorna har jag varvat praktik på sjukhuset med stallet såklart. Vi har haft luciashow, Hur bra som helst, riddarspel o grejer! Boriz fortsätter va lika bra att rida som alltid, underbara hästen <3 till våren ska jag byta grupp också, ska rida på fredagar kl 6 då Melinda tyckte dom behövde ngn mer i den gruppen och de är typ bara usek i den och eftersom jag ska gå med i usek nästa år (Wihoo) så blev de bra att göra så. Har velat byta till den gruppen ett tag så ska bli kul! Nej nu måste jag nog sluta på detta mega inlägg haha xD men ska verkligen bättra mig! Kolla ikväll får ni se ;)

Ni går en bild på KM pokalen och 3;e plats rosetten :)

Presentation


Min blogg handlar om min foderhäst Boriz och även om mitt liv som ridskoleryttare och hästen Bionix "Nils" som jag tävlar lite då och då som står på ridskolan.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards