BorizochBionox

Alla inlägg under oktober 2013

Av lovisa gustafsson - 23 oktober 2013 19:30

Värmlandsmästerskapen i hoppning gick ju som sagt av stapeln 12 oktober :) Jag kan bara säga att jag är såå stolt över Karlssons och min prestation! första klassen var 70cm clear round uppvärmning. gick lite segt kanske men han hoppade all hinder superfint! (dock en väldigt konstig bana) men fick i alla fall en rosett :D

sedan var det dags för själva VM klassen 80 cm bedöming A:1a. grunden var lika fin som uppvärmingen och hade bättre fart så vi blev felfria och gick till omhoppning! där petade vi näst sista hindret men sånt händer ju ;) kom totalt 5 av 13 startande så är skitnöjd!!


KM i hoppning är på söndag och då ska jag ju hoppa karlsson i KM klassen och Boriz i 50 cm clear round. tränade för Melinda i söndags med Boriz, gick super, bara några stopp och det var mitt fel. ena gången hade jag för dålig galopp och tror ni inte jag åker av då när han stannar xD som tur var slog jag  mig inte ;) andra gågen litatde jag för mkt på honom så då stannade han igen. men var jättenöjd med honom, vi hoppade ju grind och allt :D


i morgon ska jag rida boriz igen <3 och sedan ska jag hoppa Karlsson i hoppgruppen :D

är jättetaggad för KM, ska bli såå himla kul!


Av lovisa gustafsson - 6 oktober 2013 20:58

Herregud vad händer... har ju inte bloggat på över 2 veckor, jaja ska verkligen försöka skärpa mig!

som sagt så var jag och Karlsson i Kil och tävla den 29 september. det var en clear orund på 90cm. karlsson hoppade som en GUD på både framhoppning och bana. för at vara första gången utanför HRF tsm med mig så skötte han sig verkligen SUPER! inte nervös eller tittigt elr ngt sånt <33 vi fick totalt 9 fel ( ingen rosett men vad gör de liksom) han kom nära på hinder 2 och hann inte riktigt hoppa upp sig trots att han verkligen försökte. sedan var de sista hindret, en grind med lite svart i som karlsson sa att den tänker inte jag hoppa så då sringer jag förbi. men red på den igen och morrade lite och då  var de ju inga problem ;)

jag var verkligen helnöjd med hans prestation den dagen :)

på lördag ska vi till Arvika för att tävla i Värlandsmästerskapen i hoppning, det är 80 cm bedömning A:1A och stilhoppning. ska bli super kul :D den 27/10 är det åter dags för KM och de e jag såklart med i (måste ju försvara vinnartiteln från förre året, haha) då ska jag även vara med på Boriz :D fast vi ska bara hoppa 50cm ;) men de ska blir SUPERKUL :P


nej nu måste jag snart sova men lovar att försöka blogga snart igen ;)

Presentation


Min blogg handlar om min foderhäst Boriz och även om mitt liv som ridskoleryttare och hästen Bionix "Nils" som jag tävlar lite då och då som står på ridskolan.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards