BorizochBionox

Alla inlägg under maj 2012

Av lovisa gustafsson - 20 maj 2012 21:12

idag gick vi ner till HRF så jag fick skutta över några hinder på utebanan innan tävlingen den 10 juni :) det gick bra men sigge var verkligen PIGG när han fatta han att skulle hoppa :P

han var super duktigt men vi skulle göra en lite speciall sväng och den va krånglig men efter mycket styrning och mkt ytterskänkel så gick även de :D den 10 juni är de minihoppning på ridskolan, ska hoppa 30cm :) väldigt lågt men eftersom sigge blir så taggad så känner vi att det räcker med 30cm och att jag känner att jag och sigge fixar det tillsammans <3

jag längtar verkligen till tävlingen :)

 

min fina hopphäst <3<3<3

Av lovisa gustafsson - 18 maj 2012 19:45

nu kommer filmerna! :D OBS inte bra kvalité men de duger :P



   

Av lovisa gustafsson - 18 maj 2012 19:20

jag har ridit Sigge både igår och idag! igår red vi dressyr och det gick SUPERBRA :D han va lugn och avslppnad och jag red sjukt bra, har aldrig ridit honom så bra som igår. han tog vänster galoppen på 2:a försöket och de e bra.

idag körde vi lite bommar + lite hoppning och det gick också SUPERBRA :D han va lugn och jag hade verkligen kontroll kände jag. vi tränade på att komma i kontrollerad galopp, hoppa hindret sen göra halt typ 2m efter hindret och det funkade bra. jag fick till några fina galoppfattningar också :) vi ska rida bort till HRF ngn dag så jag får hoppa lite där också innan minihoppnigen den 10juni. film från dagens träning kommer så fort jag fått den från Anne-lie :D bjuder på lite bilder från igår o idag. ja just det, nu är de äntligen ordning på Sigges man också, han är drakklippt, HUR snyggt som helst tycker jag! va tycker ni? är de fult elr snyggt med drakklippnig

       

framskrittning igår                                      efter ridpasset                                      drakklippning :D




         

hindret vi hoppa :D         en trött sigge ;)                                                
kvällsmat är gott!

Av lovisa gustafsson - 17 maj 2012 11:38

ligger i sängen och har de almänt gött. kl 3 idag blir det att åka och rida sigge <3. Anne-lie kommer nog ha lektion för mig och de är alltid lika kul :D

lägger upp  en inlägg senare när jag har varit i stallet och så.

bjuder på lite söta bilder på finaste killarna <33

                   

Av lovisa gustafsson - 12 maj 2012 21:50

idag körde jag Cornell igen! de gick faktiskt riktigt bra :D först en tur runt hästviken och vi träffade Alice höglund och Muminkul att se att han e snäll och inte bockar och busar, de va ett tag sen jag såg han, den lilla sötisen<3 kolla in alice blogg HÄR:        http://alicehoglund.devote.se/asbra blogg faktiskt!

jaja sen körde vi lite på utebanan så jag fick jobba honom lite på volten och träna lite styrning och så, de gick faktiskt skitbra tyckte jag :P fick beröm av Anne-lie så hon tyckte nog att de gick bra hon med xD

skulle ha ridit i morron men måste ha stalljour så de får bli nästa helg. torsdag,fredag o söndag :D lediga från skolan torsdag o fredag så de e bra för då kan jag va mkt i stallet!

ja nu ska jag gå och sova. ha de chill allihopa där ute!

Av lovisa gustafsson - 11 maj 2012 21:05

inte ridit sigge på en evighet känns det som! skulle ha ridit idag men va hemma med feber o huvudvärk så fick ställa in :( men i morron blir de att köra Cornell, de ska bli s´riktigt kul faktiskt. har insett att de e precis lika kul att rida som att köra. tack Anne-lie för att jag har fått börja kör :D på söndag blir det nog sigge om jag hinner, ska hoppa in och jobba stalljour också för de va bara en som jobba. bloggar i morron efter jag har varit hos mina bebisar <3

bjuder på bilder på siggisen och cornell, mina 2 älsklinagr <33

      

jag kör cornell :)     cornell i hagen          sigge i hagen


älskar er båda sjukt mkt <33

Av lovisa gustafsson - 1 maj 2012 21:21

idag var jag ute och körde igen medans Anne-lie red Sigge. sofia var med och satt brevis mig i vagnen, jag tror hon tyckte de var roligt ;). vi travade mkt och Cornell tyckte de va superkul och han var jättepigg :P


när vi kom tbx till stallet provade jag den nya grimman på Sigge. han blev jättefin <3 bilder kommer, orkar verkligen inte ladda upp dem nu. e så trött och ska nog fan sova snart :)

till helgen bilr de nationell dressyrtävling på HRF, kom och titta! jag sjävla ska jobba som funktionär fredag efter skolan. hela lördagen och hela söndagen, men de ska bara bli kul. bloggar nog lite om tävlingarna till helgen beroende på när jag kommer hem :P


chao!

Presentation


Min blogg handlar om min foderhäst Boriz och även om mitt liv som ridskoleryttare och hästen Bionix "Nils" som jag tävlar lite då och då som står på ridskolan.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards