BorizochBionox

Alla inlägg under maj 2013

Av lovisa gustafsson - 29 maj 2013 22:47

I april debuterade jag ju med LB:1 lokal dressyr med Karlsson<3
Den 9 juni är de dags för klubbhoppning igen. Alla klasser går i Clear round så de e ju inte lokal elr så. Men debuten blir att jag för första gången ska hopptävla 90 cm! De e samma höjd som man hoppar om man tävlar lokal på storhäst på lägsta nivå så de ska bli kul att få hoppa de hemma även om de är på klubnivå :D tävlingen kommer va ute om de inte regnar och de gillar jag då de är mer utrymme på utebanan än i ridhuset :)
Outfiten bli rött schabrak och röd luva! Och jag ska ju ha min gråa kavaj så de kommer bli superfint! : D
Nyansen på schabrak o luva är inte exakt samma då luvan är lite mörkare men båda är ju röda i alla fall! ;)
Bjuder på bilder på luva + schabrak :)

Av lovisa gustafsson - 29 maj 2013 22:36

Valde idag att rida barbacka hemma på ridbanan och ta de lungt då Sigge hostat lite senaste dagarna. Krävde egentligen inget spec av honom utan bara att han skulle lyssna på mina hjälper och så. Han va supermjuk och gick verkligen superfint vissa stunder!! Vänster galoppen tog han direkt vilket va super för de brukar va svårare barbacka ;)
Som belöning fick han äta lite maskrosor och gräs :)
På lördag blir de att rida ut ( om vädret tillåter) och på söndag blir det ett pass på ridbananigen. Tror jag rider barbacka då också då jag tycker att han lyssnar bättre eftersom jag kommer åt honom mer och inte spänner mig när han blir lite springig. När jag rider med sadel blir jag lätt spänd om han blir stark och så vilket jag inte blir utan sadel. Så de e nog bra träning för både mig och Sigge <3

Av lovisa gustafsson - 21 maj 2013 08:43

Har pratat med susane idag och vi gjorde en liten deal. Jag får Karlsson idag pga min handled och hon tar mackan. Hoppas bara de blir så :)

Litet möjligtvis onödigt inlägg men jaja.
Nu är jag i skolan och väntar på första lektionen.

Av lovisa gustafsson - 20 maj 2013 12:07

Efter nåra långa veckor med praktik så är jag tbx i skolan och även på bloggen hoppas jag. Har ridit Sigge både lördag och söndag :) i lördags red jag till HRF för ett lungt pass i ridhuset, de va as varmt så hade tänkt rida ute men åskan gick så fick bli inne. Hade inga större krav utan bara känna lite. Han va pigg men lyssna ändå super på mig. På söndagen red jag ut runt hästviken tsm med Mamma, jättehärligt, varmt o skönt och solen sken.
I morgon är de ridlektion igen, bommar tror jag. Vet ej vem jag vill ha. På onsdag har jag Boriz, ska bli kul :D
Och på torsdag är de hoppträning igen!
Hela veckan är full av ridning precis som de ska va!!
bloggar nog efter ridningen i morgon!

See ya

Av lovisa gustafsson - 6 maj 2013 09:04

Nu var det ett typ 2 veckor sen klubbtävlingen ;) fy att jag inte bloggat något men jaja.

på framridningen var han jättefin och han kändes verkligen jätteavslappnad, han låg fint på bettet och blev inte hängande som han kan bli. i galoppen sparkade han bakut när jag tryckte till med sporren xD men annars va han duktig.

inne på banan va han inte alls spänd som han kan bli utan va jättelugn och fin. det negativa va att han sparka bakut och tog efter det fel galopp i höger galoppen så fick lite minus där.


resultatet va först att jag blev 3:A (1:a utanför placering) men då hade de tydligen räknat alla protokoll fel så dom fick räkna om och då visade det sig att jag hade kommit två på 55% :)


så fick rida på prisutdelning och han skötte sig superbra :D fina fina mackan.

tror jag ska tävla honom ngn mer klubbdressyr och rida honom mer då Anne-lie säger att han e jättebra för mig att utvecklas på :) <3


   

Presentation


Min blogg handlar om min foderhäst Boriz och även om mitt liv som ridskoleryttare och hästen Bionix "Nils" som jag tävlar lite då och då som står på ridskolan.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards