BorizochBionox

Alla inlägg under december 2012

Av lovisa gustafsson - 31 december 2012 18:53

Sista dagen på 2012 är här. Idag fyller jag 18 (körkort here we come :D) och de firades med familj på fm med tårtkalas. Har fått ridbyxor,ridstrumpor,vinterridvantar och en JB bok fast den har inte kommit än xD. Har precis ätit middag och ska snart gå till RT, vi kommer skjuta fyrverkerier som tusan :DSista dagen på året ska jag faktiskt länka en blogg. Bloggen drivs av en as go tjej vid namn Saga! Hon e en as go,snäll och busig tjej <3Här är hennes blogg: sagalisa.bloggplatsen.se Läs den <333Ha en bra nyår så ses vi 2013 :D

Av lovisa gustafsson - 30 december 2012 23:18

Jag är extremt klantig! Idag skulle jag hämta Sigge i hagen. I backen ner mot hagen ligger ett lager is. Har gått där flera ggr i vinter men idag lyckades jag halka och smälla i hela ryggen.. Aj säger jag! Aa skit i de. Ridningen gick helt ok. Jag red i allround sadeln för Anne-lie red samtidigt. Kan inte riktigt hitta stöd och bra balans i den men tyckte ändå de gick skapligt bra 3) i morron är de ju nyårsafton ( och min födelsedag) :D så ingen ridning. Jag hoppas att mitt 2013 innebär mer i stallet och att jag äntligen får komma ut och tävla lite hoppning på lokal nivå elr pay and jump med Karlsson <3Mitt 2012 har varit väldigt bra då jag fick börja rida Sigge vilket har förändrat hela min ridning. Tänk att en häst (och Anne-lie) kan förändra en så sjukt mycket. Jag har Anne-lie att tacka för att jag har blivit så sjukt mkt bättre på att rida på bara nåra månader!Tack Anne-lie!Längtar till 2013<3

Av lovisa gustafsson - 23 december 2012 10:12

Har inte bloggat på ett tag, tiden räcker inte till :(. Aja i torsdags var det sista hoppträningen innan jul och jag fick såklart hoppa Karlsson <3. Han va skiiiit pigg för han hade bara gått 1 lektion.vi fick träna på att hoppa vattenmatta utan hinder då eftersom de inte är vana. Första gången ville han inte men jag drev som tusan och då hoppade han :). Sen fick vi hoppa den nåra gånger och han hade hur kul som helst! När alla hoppat banan och lite xtra efter de så höjde Melinda ett räcke och sa att jag skulle hoppa oxer sen räcket och jag bara tänkte shit va högt men aja nu kör vi. Hon höjer ju inte om hon inte tror att vi klarar de. När vi travade av så mätte hon och de låg på 1:05!! Rekord för mig och Karlsson, woho :D as nöjd med den träningen! Samma dag som julavslutningen i skolan vaknade jag och hade jätteont i magen. Spydde 2 ggr och fick va hemma. Spydde hela dagen..... Igår mådde jag lite bättre och idag mår jag helt okej, inte bästa starten på jullovet direkt. Ska rida Sigge mkt under lovet, ska bli mysigt <3 i morron ska vi rida på julritt <3 ska bli jättekul :)Ska försöka blogga lite i morron om jag hinner.God jul & gott nytt år allihopa!

Av lovisa gustafsson - 11 december 2012 21:54

Hoppade mackan idag, gick asbra!! Har aldrig hoppat honom så de va kul att få göra de. Han va väldigt fin när vi värmde upp och jag kände att jag satt mer stilla med händerna idag ;) när vi började hoppa gick de helt okej. När vi hoppade ner mot dörren ville han inte hoppa de sista PLUTT hindret men efter lite övertalning så ;) kombinationen hoppade vi väldigt bra och på slutet låg bakbommen på oxern på typ 80-85 <3Han va riktigt duktigt och jag var väldigt nöjd!Mackan va sjukt söt för varje gång vi skulle hoppa och jag gav galopp skänkel så typ pep han till och skutta iväg, så sööt<33Kan verkligen tänka mig att hoppa honom igen. :-D nästa vecka är de terminsavslutning och då kör vi STAFETT :-D

Av lovisa gustafsson - 9 december 2012 21:10

Är trött och har feber... Pga trötthet typNi får mer i morronGod natt

Av lovisa gustafsson - 8 december 2012 22:25

Har inte bloggat på hur länge som helst!! Shame on Me ;) de har varit sjukt mkt i skolan osv.Ska verkligen försöka skärpa mig! Vad har hänt sen sist då?? Ja inget spec egentligen. Rider Sigge och längtar ihjäl mig till jullovet xD. Hoppade keso i Tordags, gick sådär, de andra hade teori så han hade inte gått nått så va segare än nånsin. + att han hade blivit rädd så ville inte riktigt. Skulle hoppa en serie där han va seg och där jag drev hoppade han stort så nr 1,2 i serien hängde jag med men sen kom jag i obalans helt enkelt ( totalt mitt fel). Men efter att Melinda hoppat upp och galopperat som en tok på han xD blev de bättre. På slutet peppade jag honom och fick till ganska ok språng. Nöjd :-)I morron är de lucia show och då ska jag rida i ett shownummer på Karlsson och sen va tomte på Sigge <3 ska bli kul!Om nåra veckor är de ju julafton om ni inte visste de xDDå ska jag och Anne-lie rida ut på jul ritt, längtar hoppas bara att snön ligger kvar Ska försöka blogga i morron efter luciashowen, då jag inte har Internet i stallet ;-)Bye <3

Presentation


Min blogg handlar om min foderhäst Boriz och även om mitt liv som ridskoleryttare och hästen Bionix "Nils" som jag tävlar lite då och då som står på ridskolan.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards