BorizochBionox

Alla inlägg under april 2012

Av lovisa gustafsson - 30 april 2012 19:10

idag var jag ute och körde  Cornell. det gick as bra för att va först gången sen 2007. han var piggelin men väldigt fint, jobbade lite med att ställa honom åt höger då han tittar lite mkt åt vänster när man kör. han blev fin och de va verkligen ASKUL att köra :D
i morron ska jag köra igen och då ska sofia åka med :) hon ska sova hos mig tills på onsdag, kul :)

lägger in lite bilder när jag e ute och kör :P

                      bloggar mer i morron, nu ska jag och sofia sticka  till lövnäs och fira valborg :D

Av lovisa gustafsson - 29 april 2012 21:26

agnes ville att jag skulle blogga mer för att hon gillar att läsa min blogg, heja agnes :D

så vi kör en liten This or That


hoppning/dressyr: hoppning

dressyr sadel/hoppsadel: dressyrsadel, mkt skönare att sitta i

ponny/häst: ponny <3

ridskola/privat: privat :D

paddock/ridhus: paddock

rida ut vintertid/sommartid: sommartid

sto/vallack: vallack

hästbok/hästtidning: hästtidning

Karlsson/Bruno: Bruno <3

Rida/ pyssla i stallet: rida :D

Hööks/ MountainHorse: Hööks <3

Barbacka/ Sadel: barbacka, de e mkt mysigare :P

Dressyr med Sigge/ Hoppning med Sigge: hoppning ;)

pigg häst/seg häst: Pigg :D

stor häst/liten häst: liten

sporrar/spö: sporrar

hoppa utan väst/hoppa med väst: hoppa med väst, sjävklart!

box me galler/box utan galler: utan galler!

galopp på äng/galopp på strand: galopp på stranden :)

benskydd/lindor: benskydd

fälttävlan/distans: fälttävlan

bocka/stegra: bocka

bocka/sparka bakut: bocka

skäck/skimmel: skimmel <3

fux/brun: brun :)

långt spö/kort spö: kort spö


nu har du lite att läsa agnes. sen får du vänta tills i morron, för då bloggar jag igen ;)

Av lovisa gustafsson - 29 april 2012 20:51

idag red jag "lektion" för Anne-lie. det gick väldigt bra, han slappnade av och blev mjuk och fin på slutet. han tog vänster galoppen på andra försöket och de e as bra :)

Anne-lie fick hoppa upp och visa lite hur jag skulle jobbba honom på "rätt" sätt. när jag sedan gjorde samma sak blev de as bra :D


i morron ska Anne-lie rida Sigge och jag ska få köra Cornell. vi ska rida runt hästviken. ska bli as kul att få köra, har inte kört sen jag va på ridläger uppe i Bergstorp och det var 2007 ;). laddar upp lite bilder som jag tog på Sigge o Cornell idag, när de gick i en av de små hagarna. enyoy !

                                                        

Av lovisa gustafsson - 27 april 2012 22:36

lägger upp en bildbomb på sigge och mig :) jag ser helt mongo ut på vissa bilder xD, men sigge är i alla fall söt <3

                                                           

Av lovisa gustafsson - 27 april 2012 08:43

tog ju bort min förra blogg pga av för lite tid. nu har jag gjort en ny blogg där jag bara tänker blogga om fjordningen Sigge. Sigge är min "medryttarhäst" elr vad man ska säga. han är hur underbar som helst men de är en konst att rida honom, mjuka, mjuka händer och mkt röst!


igår red jag lite bommar på honom. han var jättepigg i början men sedan lungnade han ner sig :D på slutet blev han super duktig :D




Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Min blogg handlar om min foderhäst Boriz och även om mitt liv som ridskoleryttare och hästen Bionix "Nils" som jag tävlar lite då och då som står på ridskolan.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards